Automobilių pirkimas: kodėl vieni modeliai pristatomi per savaitę, kiti – per pusmetį?

Įsigyti automobilį nėra greitas procesas: nuo pradinės idėjos atnaujinti dabartinį autoparką iki pirmojo atsisėdimo prie ką tik įsigyto modelio vairo neretai praeina pusmetis. O būna, kad nuo užsakymo pateikimo iki išvažiavimo iš salono nauju automobiliu tepraeina tik para, rašoma pranešime žiniasklaidai. Nuo ko tai priklauso?

Pats pirkimo procesas gali būti išskirstytas į dvi dalis: pirmiausia vairuotojas su šeima keliauja per skirtingas atstovybes ir bando įvairius automobilius, lygina jų techninius duomenis ir vertina savo finansines galimybes.

Šios dalies trukmė iš esmės neribota ir priklauso tik nuo pačių pirkėjų – bandymai ir lyginimai gali baigtis per vieną dieną, o kartais užtrukti ir pusmetį.

Antroji pirkimo dalis skaičiuojama nuo konkretaus užsakymo pateikimo gamintojo atstovybėje iki išvažiavimo iš salono nauju automobiliu. Jos laiko intervalas yra panašus – nuo vienos dienos iki metų. Kodėl automobilis kartais gali būti pristatomas labai greitai, o kartais jo gamyba užtrunka?

Populiariausi modeliai – sandėliuose

Mažesnių rinkų kaip Lietuva, Latvija ar Estija atstovybių pardavimo specialistai kartais turi numatyti paklausą metams į priekį.

Gamyklose tokioms rinkoms išskiriamos kvotos ir taip modelių gamyba tampa greitesnė ir geriau prognozuojama, pavyzdžiui, šiandien užsakius naują išskirtinai sukomplektuotą „Suzuki Vitara“ jis būtų gaminamas Vengrijoje ir Lietuvoje juo galėtumėte mėgautis po 2–3 mėnesių. Per panašų laikotarpį iš Turkijos atkeliautų „Hyundai i20“ ar iš Rumunijos – „Ford EcoSport“.

Vis dėlto nemažai automobilių į mūsų šalį atkeliauja iš tolimesnių kraštų: Japonijoje gaminamų „Suzuki Swift“ ar JAV surenkamų BMW X serijos modelių tektų laukti iki pusmečio.

Tačiau reiklūs šių laikų pirkėjai dažnai nenusiteikę laukti nei dviejų, nei juo labiau šešių mėnesių. Todėl automobilių atstovai Lietuvoje priversti nuolat savo sandėliuose laikyti bent jau populiariausių modelių likučius, kad pirkėjui pageidaujant automobilis galėtų būti perduotas nors ir kitą dieną.

Pavyzdžiui, „Suzuki“ atstovybės Vilniuje „Autoverslo automobilių“ sandėlyje būna bent 30–40 automobilių. Didesnės atstovybės sandėliuojamus automobilius neretai skaičiuoja šimtais.

Kai kurių modelių, turinčių išskirtinę paklausą, laukti reikėtų dar ilgiau, o apie sandėlio likučius kol kas negali būti jokios kalbos. Pavyzdžiui, nauju visureigiu „Suzuki Jimny“, pateikus užsakymą, išvažiuoti iš salono galėtumėte tik po 9–12 mėnesių, nes pasaulyje susidomėjimas šiuo modeliu gerokai viršija gamyklos Japonijoje pajėgumus.

Ilgiausiai trunka logistika

Paties automobilio surinkimas modernioje gamykloje, pradedant rėmo virinimu ir baigiant ratų varžtų prisukimu, trunka mažiau nei parą, tačiau dėl paklausos nauji užsakymai pradedami vykdyti praėjus kelioms savaitėms po jų pateikimo.

Nemažai laiko užtrunka ir automobilio logistika: iš tolimesnių šalių jie dažniausiai gabenami keltais, iš ten perkraunami į automobilvežius, kuriais yra paskirstomi po importuotojų sandėlius, o iš jų – po atstovybes.

Vis dėlto daugelį aukščiau minėtų automobilių galima įsigyti kur kas greičiau. Neretai – per porą savaičių.

Tai įmanoma dėl sandėliavimo. Gamintojų atstovai Lietuvoje turi savo sandėlius, kuriuose laiko po kelis populiariausių komplektacijų, variklių ir spalvų modelius – taip išskirtinių poreikių neturinčio kliento norai gali būti įgyvendinti labai greitai.

Keliskart didesnius sandėlius administruoja automobilių importuotojai, juose pasirinkimas dažniausiai dar didesnis. Jų sandėlių būna įvairiose šalyse, pavyzdžiui, „Mazda“, „Peugeot“, „Suzuki“ ir „SsangYong“ importuotojai yra Suomijoje, „Renault“ – Lenkijoje, „Toyota“ – Estijoje.

Jeigu norimas automobilis su visa reikalinga įranga yra Lietuvoje, jį gauti įprastai trunka vieną dieną. Jei Estijoje, Lenkijoje ar Suomijoje – apie porą savaičių.

Sandėlių išpardavimai – galimybė sutaupyti

Automobilių importuotojai kartais užsako daug panašiai sukomplektuotų automobilių ir juos iš gamintojo nuperka už mažesnę kainą. Tai leidžia rengti specialius išpardavimus, kurių metu naują transporto priemonę galima įsigyti gerokai pigiau nei įprastai.

Išpardavimai taip pat rengiami, kai automobilis sandėlyje (arba salono ekspozicijoje) užsibūna 3–6 mėnesius (priklauso nuo gamintojo reikalavimų), keičiamas pats modelis arba kinta Europos Sąjungos reikalavimai.

Pavyzdžiui, nuo 2018 m. rugsėjo 1 d. visi nauji automobiliai turėjo būti sertifikuoti pagal naują degalų sąnaudų matavimo WLTP metodiką. To nespėję padaryti gamintojai rengė nesertifikuotų modelių išpardavimus, o kai kurių modifikacijų nebuvo galima užsakyti dar kelis mėnesius.

Didžiausi išpardavimai dažniausiai rengiami besikeičiant modeliui. Pavyzdžiui, į Lietuvą šių metų rudenį atvyks naujos kartos visureigis „Mercedes–Benz GLS“, tad šiuo metu gaminamą modelį galima įsigyti 16–18 proc. pigiau.

Didelės nuolaidos buvo siūlomos besikeičiant „SsangYong Rexton“ modeliui – prieš pasirodant dabartiniam ankstesnės kartos visureigį buvo galima įsigyti net 35 proc. pigiau.

Tokius išpardavimus galima numatyti – daugelio modelių gyvavimo laikotarpis yra 6–8 metai, o kas 3–4 metus jie atnaujinami, tad sandėliai pradedami tuštinti likus 3–6 mėnesiams iki naujojo modelio premjeros. Renkantis naują automobilį išpardavimais ir artėjančiomis naujų modelių premjeromis pasidomėti apsimoka.

Lrt.lt

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode